Algemeen

Mag ik meerdere keren kleurstalen aanvragen?

Jazeker, u kunt de eerste keer 5 kleurstalen aanvragen. Wanneer de juiste kleur er voor u niet bij zit, mag u altijd nogmaals gratis kleurstalen aanvragen.

Om een goede kleurenset te ontvangen naar aanleiding van uw wensen, adviseren wij u contact op te nemen met de klantenservice. Zij zullen u wellicht kunnen helpen, omdat niet alle kleuren op de website staan.

» Lees meer

Is er een mogelijkheid dat de kleur afwijkt van de kleurstaal?

Er wordt gewerkt met een batch. Daardoor is het altijd mogelijk dat de kleur iets kan afwijken. Tevens kan een eventuele structuur iets anders zijn. Echter, de kleur zal nooit veel afwijken van de kleurstaal die u heeft ontvangen.

» Lees meer

U verkoopt topmerken tegen nogal lage prijzen. Hoe kan dat?

Rolgordijnwinkel.nl biedt de meest verkochte kleuren en materialen. Deze kopen wij rechtstreeks in bij de fabriek en kunnen daardoor lage prijzen voor kwaliteitsproducten realiseren. Als consument profiteert u van dit voordeel.

» Lees meer

Waar kan ik de producten zien alvorens ik een aankoop doe?

Rolgordijnwinkel.nl heeft geen winkels waar u onze raamdecoraties kunt bezichtigen, maar verkoopt enkel via het internet. Wel biedt Rolgordijnwinkel.nl u de mogelijkheid om gratis kleurstalen aan te vragen welke kosteloos worden verstuurd. Ook verwijzen wij u graag naar de productfoto’s en onze klantenbeoordelingen op de website.

» Lees meer

Waarom adviseert u kleurstalen aan te vragen, de kleuren staan toch op de website?

De kleuren getoond op de webshop van Rolgordijnwinkel.nl kunnen een lichte afwijking hebben van de werkelijkheid. De instellingen van uw computer kunnen de weergave van kleuren op uw beeldscherm beïnvloeden. Daarnaast is het moeilijk om bijvoorbeeld een stof te beoordelen zonder deze werkelijk te zien. Om deze reden adviseren wij u altijd stalen aan te vragen en voorkomt u teleurstellingen over kleur- of materiaalkeuze.

» Lees meer

Biedt Rolgordijnwinkel.nl nog meer kleuren dan op de website?

De collectie omvat een grote hoeveelheid kleuren en materialen. Rolgordijnwinkel.nl heeft hier een groot deel geselecteerd van de meest verkochte kleuren. Indien u specifieke wensen heeft, denken wij graag met u mee. Laat uw wensen achter bij de notities wanneer u gratis stalen aanvraagt. Aan de hand van uw wensen maken wij een gepersonaliseerde set inclusief kleuren die niet op onze website staan!

» Lees meer

Zijn de raamdecoraties van Rolgordijnwinkel.nl ook in de badkamer te gebruiken?

Er is een beperkt aantal producten specifiek geschikt gemaakt voor gebruik in vochtige ruimten: Aluminium jaloezieën met een lamelbreedte van 25mm (badkamerkwaliteit is beschikbaar in de kleur wit, crème en aluminium kleur). Ook hebben wij een badkamerkwaliteit rolgordijnstof. Alle andere producten zijn niet specifiek geschikt voor gebruik in vochtige ruimten en vallen derhalve onder beperkte garantie op gebruik in deze ruimten. Het gebruik in vochtige ruimten kan in veel gevallen echter geen kwaad, mits de ruimte goed geventileerd wordt.

» Lees meer

Kunt u tegen meerprijs ook meet- of montageservice verlenen?

Nee, wij verlenen geen meet- of montageservice, ook niet tegen meerprijs. Op onze website Rolgordijnwinkel.nl treft u een duidelijke meethulp per product aan. Ook het monteren is zeer eenvoudig. Mocht u er niet uitkomen dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice

» Lees meer

Ik heb iets besteld maar ik zie nu dat er een actie is. Kan ik alsnog gebruik maken van de korting?

Een actie is meestal van bepaalde en beperkte duur. Indien u een aankoop heeft gedaan voor of na een dergelijke actie, kunt u geen rechten ontlenen aan deze actie. Indien u het product heeft gekocht tijdens de actie en u meent te voldoen aan de voorwaarden van de actie, neem dan gerust contact met ons op.

» Lees meer

Wat is de garantie op de producten?

Rolgordijnwinkel.nl geeft 2 jaar garantie op de producten bij normaal gebruik.

» Lees meer

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de “plaats in winkelwagen” te klikken. Klik vervolgens op “doorgaan naar afrekenen” om te gaan betalen. Vul uw gegevens in en doorloop de stappen. Pas als u op de knop ‘bestelling plaatsen’ heeft geklikt, is de bestelling definitief. Wanneer u kiest voor betaling per overschrijving of onder rembours zal uw bestelling ook definitief zijn en nemen wij u bestelling meteen in behandeling. Wanneer u kiest voor betaling onder rembours, kunt u contant of per pinbetaling betalen bij aflevering.

» Lees meer

Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

U ontvangt direct een orderbevestiging per mail. Zodra uw bestelling klaar ligt voor verzending, zullen wij (telefonisch) contact met u opnemen om een leverdag met u af te spreken. Mocht u telefonisch niet bereikbaar zijn, dan sturen we het bericht per mail.

» Lees meer

Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? (Bijv. werkadres)

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt u bij het invoeren van uw persoonlijke gegevens een ander afleveradres invullen door “Verzenden naar ander adres?” aan te vinken. Houd u er wel rekening mee dat u het pakket in uw auto kunt vervoeren. Mocht u twijfelen over het leveren, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

» Lees meer

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Indien u de bestelling zelf wilt ophalen, vragen wij u contact op te nemen met de klantenservice.

» Lees meer

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij u direct contact op te nemen met de klantenservice. Elke order wordt direct na betaling in de productieplanning opgenomen. Zodra uw bestelling gefabriceerd wordt, is het in de meeste gevallen niet meer mogelijk om een wijziging door te voeren.

Een bestelling kan niet meer geannuleerd worden als deze al wordt geproduceerd. Hiervoor verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden.

» Lees meer

Kan ik een product bestellen wat niet (meer) op jullie website staat?

Wanneer u iets wilt bestellen dat niet (meer) op onze website vermeld staat, adviseren wij u contact op te nemen met de klantenservice.

» Lees meer

Ik heb een klacht, wat nu?

Indien uw product niet compleet en/of beschadigt is, neemt u dan direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen het probleem in overleg zo spoedig mogelijk voor u oplossen. Leidt de bemiddeling niet tot het gewenste resultaat, dan kan het geschil worden voorgelegd aan de geschillencommissie van het Webshop Keurmerk.

» Lees meer

Betalen

Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

Wij brengen geen bezorgkosten in rekening voor verzending binnen Nederland en België.

» Lees meer

Welke betaalmogelijkheid bieden jullie aan?
  • iDeal via internetbankieren via uw eigen bank.
  • Mastercard
  • Visa
  • Voor klanten uit België bieden wij de optie om met Mister Cash te betalen.

Deze betalingen lopen via onze betalingsprovider Sisow. Zo kunnen wij u een 100% veilige betaling garanderen.

Ook kunt u er voor kiezen om tegen een meerprijs van €15,- euro te betalen onder rembours. U kunt dan de betaling contant of per pinbetaling aan de chauffeur voldoen.

U kunt ook als betaalmogelijkheid ‘overschrijving’ kiezen, dan wordt u bestelling in behandeling genomen zodra de betaling is voldaan (wel is de bestelling reeds definitief).

 

» Lees meer

Kan ik betalen bij aflevering (rembours)?

Jazeker, u kunt tegen een meerprijs van €15,- (deze is nog niet berekend bij uw bestelling) betalen onder rembours. U betaald dan contact of per pinbetaling aan de chauffeur die het product bij u aflevert.

» Lees meer

Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Heeft u voor 16:00 uur uw bestelling geplaatst en betaald, dan zal Trans-Mission de bestelling binnen gemiddeld 1,5 week bij uw thuis afleveren. (Dit geldt niet voor houten jaloezieën en 35mm/50mm aluminium jaloezieën)

» Lees meer

Op welke dagen kan mijn bestelling geleverd worden?

In samenwerking met Trans-Mission leveren wij uw bestelling op een van de werkdagen van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur. Tegen een meerprijs van €15,- kan het op een zaterdag afgeleverd worden. Mocht u gebruik willen maken van deze mogelijkheid, dan raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

» Lees meer

Wat gebeurd er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Mocht u niet thuis zijn op het moment van aflevering, dan zal Trans-Mission proberen uw raamdecoratie bij de buren af te leveren. Mocht dit niet lukken dan krijgt u een kaartje in brievenbus, zodat u zelf een nieuwe bezorgafspraak met Trans-Mission kunt maken.

» Lees meer

Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten bezorgen?

Ja, indien u het vakje “ander afleveradres” aanvinkt bij het bestellen van uw raamdecoratie, kunt u hier een ander afleveradres invullen. U kunt dit ook op een bedrijfsadres laten bezorgen, maar houdt er wel rekening mee dat u het product in uw auto kunt vervoeren.

» Lees meer

Kan ik een bezorgafspraak maken?

Zodra uw bestelling klaar ligt voor verzending, zullen wij (telefonisch) contact met u opnemen om een gewenste bezorgafspraak te maken. Wanneer wij u niet kunnen bereiken, zullen wij uw bestelling toch toesturen en u per mail op de hoogte brengen.

Het is helaas niet mogelijk om een tijd af te spreken daar we afhankelijk zijn van de chauffeursroute van Trans-Mission. U zult op de dag van levering een mail ontvangen met een Track & Trace nummer waarop u kunt zien hoelaat ze (in een tijdsbestek van 2 uur) uw bestelling komen afleveren.

» Lees meer

Wie levert mijn bestelling?

Alle leveringen vinden plaats met Trans-Mission. Zij bezorgen uw bestelling overdag op het door u aangegeven afleveradres. Trans-Mission bezorgt gratis op maandag t/m vrijdag. Levering in het weekend heeft een meerprijs van €10,-.

» Lees meer

Hoe zie ik of een product op voorraad is?

Wij leveren maatwerk, dus hebben geen standaard maten raamdecoratie op voorraad. Wanneer een gewenste stof tijdelijk niet leverbaar is, zullen wij dit zo snel mogelijk aan u doorgeven.

» Lees meer

Retouren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, indien uw bestelling niet goed of beschadigd is kunt u deze binnen 21 dagen retourneren. Wij zullen er zo spoedig mogelijk voor zorgen dat het probleem wordt opgelost en de door u bestelde raamdecoratie weer snel bij u thuis wordt bezorgd.

» Lees meer

Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

Indien er gebreken zijn aan uw bestelling zullen wij de kosten voor onze rekening nemen. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie betreft retourneren.

» Lees meer

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

Indien er gebreken zijn, kunt u uw bestelling te allen tijde retourneren. Wij willen u dan vragen om eerst contact op te nemen met onze klantenservice. Het recht op restitutie vervalt na 2 maanden, waarna de garantieperiode in werking treedt.

» Lees meer

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer u een product retour stuurt, ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Wij zullen uw product zo spoedig mogelijk repareren of, wanneer nodig, een nieuw product opsturen.

» Lees meer

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Indien uw product niet compleet en/of beschadigd is, neemt u dan direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dit probleem in overleg met u zo spoedig mogelijk wordt opgelost.

» Lees meer

Rolgordijnen

Is de opgegeven hoogte bij bestellen ook de totale hoogte van het rolgordijn (stof) ?

Na productie zal een rolgordijn altijd een langere hoogte hebben dan de opgegeven hoogte bij de bestelling. Een rolgordijn wordt geproduceerd op een aluminium buis. Het rolgordijn zal altijd ca. 20 á 30cm extra stof op de rol hebben om de aluminium buis te bekleden zodat u niet tegen de aluminium buis aankijkt. Ook dient de stof meerdere malen om de buis gedraaid te zitten om ervoor te zorgen dat het rolgordijn niet van de buis zal vallen. Bij de bestelling geeft u dus exact de gewenste hoogte op.

 

» Lees meer

Kan ik het rolgordijn smaller dan 60cm laten fabriceren?

Ja, het is mogelijk om een rolgordijn smaller dan 60cm te laten fabriceren. De garantie vervalt echter wel.

Omdat de stof door de smalle maat kan scheeflopen, adviseren wij u om het rolgordijn te laten fabriceren met spandraadgeleiding. De zijgeleiding heeft een meerprijs van €21,-. Let op: Zijgeleiding is alleen mogelijk bij een rechthoekige onderlat.

Een rolgordijn met zijgeleiding bestelt u door in de bestelnotities aan te geven dat u het rolgordijn met zijgeleiding wenst te ontvangen. Na ontvangst van uw bestelling passen wij deze aan en zal ook de totaalprijs aangepast worden. Let op: De €21,- is dan nog niet opgenomen in het totaal. Dit kunt u d.m.v. overschrijving overmaken.

» Lees meer

Ik zoek een rolgordijn met screendoek voor binnen, is dit mogelijk?

Jazeker, Rolgordijnwinkel.nl heeft een aantal kleuren screendoek voor een rolgordijn. Deze screenstoffen hebben doorkijk van 3% of 5%. Vraag gratis kleurstalen door een email te sturen naar info@rolgordijnwinkel.nl.

» Lees meer

Bestaat er een mogelijkheid dat het rolgordijn word gefabriceerd met een lasnaad?

Bij rolgordijnen groter (breder en hoger) dan 200cm bestaat er een mogelijkheid dat deze gefabriceerd worden met een lasnaad. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen.

» Lees meer

Zijn er ook stoffen geschikt voor de badkamer?

Rolgordijnwinkel.nl biedt u een aantal kleuren die geschikt zijn voor vochtige ruimte, u kunt deze stoffen selecteren in het menu Rolgordijn > Badkamer rolgordijnen. Echter, een goed geventileerde badkamer zal de gewone stoffen niet zomaar beschadigen. Er geldt wel een beperkte garantie op gebruik in vochtige ruimten.

Er zijn een aantal kleuren waarvan het doek uit pvc bestaat, maar er zijn ook gewone stoffen doeken. Een klein gedeelte staat al op de website, maar mocht u een andere kleur zoeken dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

» Lees meer

Is de bestelbreedte inclusief de montagesteunen/sierkap of de breedte van de stof?

De bestelbreedte die u opgeeft in het bestelproces is inclusief montagesteunen en, indien geselecteerd, sierkap. De stof zal in totaal circa 3,5cm smaller zijn. Aan de bedieningskant is de ruimte tussen stof en kozijn gemiddeld 2cm. Aan de niet-bedieningskant is de ruimte tussen stof en kozijn gemiddeld 1,5cm.

 

» Lees meer

Kan het rolgordijn ook worden uitgevoerd met een mooie sierkap (zoals bij de duorolgordijnen)?

Jazeker, u kunt er voor kiezen om het rolgordijn mooi af te werken met een sierkap die ook wel gebruikt word voor de duorolgordijnen. Ook wel rolgordijn in cassettesysteem genoemd.

Hiervoor betaald u een meerprijs van €35,- per breedte meter voor RAL kleuren en €45,- per breedte meter voor Christal kleuren. Ook van de sierkappen kunt u gratis en geheel vrijblijvend kleurstalen aanvragen via e-mail of een contactformulier.
sierkap RAL

» Lees meer

Kan het rolgordijn worden voorzien van zijgeleiding?

Jazeker, Rolgordijnwinkel.nl fabriceert ook rolgordijnen met zijgeleiding. Deze hebben een meerprijs van €21,-. Let op: Het rolgordijn kan echter alleen gefabriceerd worden met een rechthoek beklede onderlat om de zijgeleiding in te bevestigen.

Neem contact op met de klantenservice om te informeren hoe u de rolgordijnen met zijgeleiding eenvoudig kunt bestellen.
rolgordijn met zijgeleiding spandraden

» Lees meer

Kunnen de rolgordijnen ook contrarollend worden uitgevoerd?

Jazeker, u kunt verderop in het bestelproces in het vakje “opmerkingen” aangeven dat u het rolgordijn op maat contrarollend wenst. De stof zal dan aan de voorzijde van de buis afrollen. Deze optie heeft geen meerprijs.

» Lees meer

Kan het rolgordijn worden afgewerkt met een schulprand?

Jazeker, u kunt bij Rolgordijnwinkel.nl ook een rolgordijn met schulprand (/sierrand) bestellen. Hiervoor betaalt u een meerprijs van €25,- per breedte meter.

Neem contact op met de klantenservice en vraag naar de mogelijkheden en keuzes van onze schulprand-modellen.

Door op de afbeeldingen te klikken, kunt u alle modellen goed bekijken.

Schulprand modellen 1 Schulprand modellen 2


Rolgordijn met Schulprand

» Lees meer

Welke kleur is de achterzijde van de verduisterende stoffen?

Alle rolgordijnstoffen die beginnen met nummer 2 of 8 hebben een gecoate witte achterzijde. De kleurnummers die beginnen met een 3 of RE hebben een gecoate meegekleurde achterzijde. Tevens staat dit vermeld achter de kleurnummers.

» Lees meer

Is de kleur van de stof afhankelijk voor het verduisterende effect?

Nee, bij een verduisterende stof maakt het niet uit welke kleur u kiest. Aan de achterzijde is een coating aangebracht en de verduisterende werking is gelijk op alle verduisterende stoffen.

» Lees meer

Wat is de kleur van het systeem?

De systeemkleuren zijn er in de kleuren wit, crème, grijs en zwart.

Dit kunt u gemakkelijk in het bestelproces kiezen en dit is zonder meerprijs.

» Lees meer

Wat zijn de afmetingen van de bovenbuis en de montagesteunen?

32mm: Rolgordijnen tot 230cm breed.
40mm: Rolgordijnen vanaf 230cm breed.
45mm: Rolgordijnen vanaf 300cm breed.
Hangen er rolgordijnen van verschillende breedtes in één ruimte, geef dit dan door bij de bestelling, zodat u overal dezelfde buisdikte krijgt.

Afmetingen montagesteun

 

» Lees meer

Blijft het doek van een rolgordijn mooi recht hangen?

Bij rolgordijnen is bolling van de zijden mogelijk, de zogenaamde cupvorming. Cupvorming is niet uit te sluiten, de maximale tolerantie hiervoor is 2,5% per strekkende meter. Bij grote breedtes kan de stof op de gestoffeerde onderlat plooitjes vertonen. Bij grote breedtes kan de bovenbuis licht gaan doorhangen, waardoor plooivorming in het doek ontstaat. Deze afwijkingen vallen niet onder de garantie maar zijn normale eigenschappen van het product.

» Lees meer

Ik wil eerst een testorder plaatsen en daarna volledig bestellen. Is de kleur van de stof hetzelfde?

Verschillende productiepartijen kunnen onderlinge kleurverschillen vertonen. Wij houden hier in de productie rekening mee, door de stoffen uit hetzelfde kleurbad te nemen. Voor herhaalde orders kunnen wij dit niet garanderen. Wij raden, indien mogelijk,  altijd zoveel mogelijk producten voor dezelfde ruimte in één keer te bestellen.

Deze informatie is van toepassing op: rolgordijn op maat, duorolgordijn op maat & stoffen lamellen op maat.

» Lees meer

Wat is het verschil tussen een verduisterende en een semi-transparante stof?

Een verduisterende stof laat geen licht door en is daardoor met name geschikt voor slaapkamers. Een semi-transparante stof is uitermate geschikt voor alle andere ruimtes. Een semi-transparante stof laat weinig tot geen doorkijk toe, echter kan er wel licht door.

» Lees meer

Ben ik bij een verduisterende stof verzekerd dat er geen lichtinval is?

Door een verduisterende stof komt geen licht. Maar een rolgordijn met een verduisterende stof laat aan de zijkanten nog lichtkieren open. Dit komt door de montagesteunen. De stof zelf is 100% verduisterend, maar het rolgordijn in zijn geheel is niet 100% verduisterend. Dit is inherent aan het product.

» Lees meer

Hoe kan ik een rolgordijn reinigen?

Wij adviseren u de stoffen te reinigen enkel met een niet pluizende, licht vochtige doek zonder schoonmaakmiddelen.

 

» Lees meer

Duette® gordijnen

Kan een Duette® met handgreep ook zonder spandraden gemaakt worden?

Dat is helaas niet mogelijk. Indien u voor een handgreepbediening kiest zal het product ingespannen moeten worden en daardoor zijn spandraden noodzakelijk.

» Lees meer

Is een mogelijk om een Duette® te maken met een bijzondere vorm?

Ja dat is in de meeste gevallen mogelijk.

Wij ontvangen graag een tekening of foto van het raam voorzien van de maatvoering, zodat wij kunnen berekenen voor u of dit mogelijk is.

Hieronder vind u een aantal voorbeelden.

 

 

 

 

 

» Lees meer

Hoe kan ik zien wat de kleuren van de koorden zijn?

De kleur wordt altijd bijpassend bij de stof gekozen, maar exact hetzelfde kan dit nooit zijn.

Er zal een echter minimaal verschil zijn.

» Lees meer

Hoe kan ik een DUETTE® reinigen? Wat is een DUETTE® top down?

Een top down uitvoering wil zeggen dat de stof ook halverwege het raam geplaatst kan worden. Dit heeft als grote voordeel dat u precies het gedeelte van het raam kan bedekken voor inkijk bijvoorbeeld.

Deze uitvoering kan met een koord of handbediening besteld worden.

topdown bottom up duet

 

» Lees meer

Is de Duette® ook geschikt voor gebruik in de badkamer?

Onze DUETTE shades hebben geen speciale vochtafwerende coating en bij gebruik in vochtige ruimtes geldt dus een beperkte garantie. Gebruik in vochtige ruimtes geeft over het algemeen echter weinig problemen zolang er maar goed wordt geventileerd.

» Lees meer

Duorolgordijnen

Wat zijn de afmetingen van de bovenkap van het duorolgordijn?

De bovenkap van het duorolgordijn is circa 7cm hoog en 7,5cm diep.

» Lees meer

Welke kleur is de onderlat van het duorolgordijn?

Deze kleur is gelijk aan de gewenste kleur bovenkap van het duorolgordijn.

 

» Lees meer

Kan het duorolgordijn ook worden gefabriceerd zonder sierkap?

Jazeker, bij Rolgordijnwinkel.nl is het mogelijk om het duorolgordijn zonder sierkap te bestellen.

» Lees meer

Is de bestelbreedte inclusief de montagesteunen/sierkap of de breedte van de stof?

De bestelbreedte die u opgeeft in het bestelproces is inclusief montagesteunen en, indien geselecteerd, sierkap. De stof zal in totaal circa 3,5cm smaller zijn. Aan de bedieningskant is de ruimte tussen stof en kozijn gemiddeld 2cm. Aan de niet-bedieningskant is de ruimte tussen stof en kozijn gemiddeld 1,5cm.

 

» Lees meer

Zijn verduisterende duorolgordijnen compleet verduisterend?

Deze stoffen zijn speciaal geschikt voor uw slaapkamer, maar zullen nooit 100% verduisteren daar het duorolgordijn uit twee stoffen bestaat die achter elkaar hangen. Er zullen altijd kleine kieren zichtbaar blijven. We noemen ze daarom ook wel ‘dim-out duorolgordijnen.

» Lees meer

In welke kleuren is de sierkap verkrijgbaar?

De kleur van het systeem is naar keuze verkeerswit RAL9016, wit RAL9010, crème RAL9001, blank geanodiseerd (zilver) RAL9006 of zwart. Voor de RAL-kleuren betaalt u een meerprijs van €35,- per breedte meter.
Daarnaast bieden wij ook Christal kappen aan. Hiervoor betaald u een meerprijs van €45,- per breedte meter.

U kunt eventueel gratis en geheel vrijblijvend kleurstalen van de sierkappen aanvragen per mail of via een contactformulier.

» Lees meer

Ik wil eerst een testorder plaatsen en daarna volledig bestellen. Is de kleur van de stof hetzelfde?

Verschillende productiepartijen kunnen onderlinge kleurverschillen vertonen. Wij houden hier in de productie rekening mee, door stoffen uit hetzelfde kleurbad te nemen. Voor herhaalde orders kunnen wij dit niet garanderen. Wij raden aan indien mogelijk altijd zoveel mogelijk orders voor dezelfde ruimte in één keer te bestellen.

» Lees meer

Hoe reinig ik de stof van een duorolgordijn?

Wij adviseren u de stoffen schoon te houden door met de stofzuiger op de lichtste stand voorzichtig de stof weg te zuigen. Wanneer er een vlekje op een duorolgordijn zit, kunt u dit met een plakbandje/tape voorzichtig afdeppen.

» Lees meer

Zijn de stoffen beschermd tegen verkleuring door zonlicht?

Alle stoffen kennen een hoge mate van lichtechtheid, en zijn daardoor uitstekend geschikt voor zonnige ruimtes.

» Lees meer

Houten Jaloezieën

Wat is het aantal koorden/banden op een 63mm houten jaloezie?

Breedte tussen de 305mm tot 927mm;       2 ladderkoorden of –banden.
Breedte tussen de 927mm tot 1372mm;     3 ladderkoorden of –banden.
Breedte tussen de 1372mm tot 1905mm;   4 ladderkoorden of –banden.
Breedte tussen de 1905mm tot 2438mm;   5 ladderkoorden of –banden.
Breedte tussen de 2438mm tot 3048mm;   6 ladderkoorden of –banden.

» Lees meer

Waarom is de kleur 246 Matte Black duurder dan alle andere kleuren?

De kleur 246 Matte Black is met meerprijs vanwege de extra bewerking. Per order komt er een meerprijs bij van €125,-. Het maakt dus niet uit of u er 1 besteld of 5, de meerprijs blijft €125,-.

» Lees meer

Wat is de maximale breedte van een houten jaloezie?

Beitskleuren zijn beperkt tot een maximale breedte van 243,8cm in verband met het vingerlassen van het hout. Bij lakkleuren is dit niet zichtbaar waardoor deze breder kunnen tot 304,8cm.

» Lees meer

Leveren jullie ook een mooie sierkoof bij de houten jaloezieën?

Ja, er wordt standaard een mooie sierkoof meegeleverd. Bij montage op de dag zal de frontlijst voorzien zijn van zijkanten en bij montage in de dag een frontlijst zonder zijkanten.

* De lengte van de frontlijst is maximaal 310cm  (250cm bij de beitskleuren), daarna wordt de frontlijst gesplitst en standaard voorzien van een verbinder.

» Lees meer

Wanneer ik kies voor koord in plaats van ladderband, welke kleur krijg ik dan?

Wanneer u kiest voor een houten jaloezie met koord, wordt het meest bijpassende kleur koord gebruikt.

» Lees meer

Wat is levertijd van de houten jaloezieën?

De levertijd van de houten jaloezieën is 4 tot 6 weken.

» Lees meer

Is het mogelijk om een kleur te bestellen welke niet op de website staat?

Het is zeker mogelijk om een andere kleur te bestellen. Wij kunnen alle kleuren leveren welke Jasno in de collectie heeft. Wij vragen u dan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Helaas is het niet meer mogelijk om een houten jaloezie in een RAL kleur te bestellen.

» Lees meer

Hoe kan ik zien wat de koordkleur wordt?

De kleur wordt altijd bijpassend bij de lamel gekozen, maar exact hetzelfde kan dit nooit zijn.

Er zal een echter minimaal verschil zijn.

» Lees meer

Wat is de kleur van de bovenbak en de onderlat?

De onderbak en bovenlat van de houten jaloezie worden in dezelfde kleurtoon uitgevoerd.

» Lees meer

Wordt de rest van de onderdelen in dezelfde kleur uitgevoerd?

Ja. Alle onderdelen (dus ook de koorden) worden uitgevoerd in de kleur van uw keuze. Dit geldt niet als u voor uitvoering met band kiest. De kleur van het band kan immers afwijken van de kleur van de lamel, afhankelijk van uw keuze.

» Lees meer

Wat zijn de afmetingen van de bovenbak?

De bovenbak is exclusief de ramp (omlijsting) 58mm diep en 40mm hoog. De hoogte van de ramp is 63,5mm

» Lees meer

Worden de zijden ook gekleurd?

De zijden worden nagekleurd, behalve de lichte kleuren (i.v.m. geringe afwijking met houtkleur). Bij de aangevraagde stalen is dit niet het geval, maar bij een complete houten jaloezie wel.

» Lees meer

Wat is de pakketdikte van houten jaloezieën?

De pakketdikte is de dikte van het bovenprofiel inclusief de lamellen en de onderlat in opgetrokken toestand. Voor deze maat kunt u contact opnemen met Rolgordijnwinkel.nl.

» Lees meer

Wat is het aantal koorden/banden op een 50mm houten jaloezie?

Breedte tussen de 305mm tot 813mm;       2 ladderkoorden of –banden.
Breedte tussen de 813mm tot 1372mm;     3 ladderkoorden of –banden.
Breedte tussen de 1372mm tot 1981mm;   4 ladderkoorden of –banden.
Breedte tussen de 1981mm tot 2438mm;   5 ladderkoorden of –banden.
Breedte tussen de 2438mm tot 3048mm;   6 ladderkoorden of –banden.

» Lees meer

Wat is de breedte van het ladderband?

De breedte van het ladderband is 25,4mm.

» Lees meer

Mag ik de houten jaloezie in een badkamer gebruiken?

Onze houten jaloezieën worden veelvuldig in badkamers gebruikt, maar zijn niet geschikt voor gebruik in “vochtige” ruimtes. Het vochtgehalte in badkamers kan erg verschillen; derhalve wordt elke verantwoordelijkheid van Rolgordijnwinkel.nl uitgesloten bij gebruik in deze ruimte.

Indien u zekerheid wenst adviseren wij in vochtige ruimtes een daarvoor bestemd product te kiezen zoals aluminium jaloezieën.

» Lees meer

Perfect Fit

Is een Perfect-Fit systeem met rolgordijn helemaal verduisterend?

Bij een Perfect-Fit systeem loopt de rolgordijnstof door een geleider in het frame van het systeem. Het rolgordijn is aan de onderzijde afgewerkt met een beklede onderlat, welke iets gekanteld dient te worden om het rolgordijn te bedienen. Hiervoor is wat speling nodig in het frame. Dit houd in dat er mogelijkheid is op een minimale lichtkier aan beide kanten van het frame. Het Perfect-Fit systeem is dus niet 100% verduisterend, maar heeft een minimale lichtkier.

Productfoto’s Perfect Fit bekijken

Benieuwd hoe deze kieren eruit zien? Bekijk onze productfoto’s om dit te bekijken.

Een standaard rolgordijn heeft altijd lichtkieren van ca. 2,5cm aan de bedieningskant en ca. 1 cm aan de niet bedieningskant.

 

» Lees meer

Hoe meet ik de sponningdiepte voor en Perfect-Fit systeem?

Sponningdiepte is de diepte gezien vanaf de rand van het kozijn tot aan het glas. U dient de sponningdiepte op te meten en in te voeren in het bestelproces zodat wij de juiste montageclips kunnen leveren.

Om de sponningdiepte te bepalen adviseren wij u een pasje (bijvoorbeeld een bankpasje) plat op de hoek van het kozijn te plaatsen. U kunt dan met een meetlint makkelijk de diepte bepalen.
Sponningdiepte

De standaard sponningdiepte zijn:
– 18mm
– 20mm
– 22mm
– 24mm
– 26mm
– 28mm
– 30mm
– 34mm
– 38mm
– 42mm
– 50mm
– Anders, ik heb een houten kozijn met een minimale sponningdiepte van 18mm.

Klik hier voor de meetinstructie.

» Lees meer

Kan een Perfect-Fit systeem ook op een houten kozijn?

Wanneer u een houten kozijn heeft met een minimale sponningdiepte van 18mm, zal het Perfect Fit systeem keurig passen. Het Perfect-Fit-systeem zal met vier kleine schroefjes in de glaslatten aan de zijkant moeten worden gemonteerd.

» Lees meer

In welke kleuren is het Perfect-Fit profiel verkrijgbaar?

Het profiel van het Perfect-Fit-systeem is verkrijgbaar in de kleuren wit Ral 9010, crème Ral 9001, licht-grijs (alleen rolgordijn), aluminium mat Ral 9006 (alleen jaloezie) en antraciet grijs (alleen jaloezie) . Zo kunt u het product geheel naar wens afstemmen.
De onderlat van het rolgordijn zal worden afgewerkt met een rechthoekig beklede onderlat.

» Lees meer

Kan een Perfect-Fit systeem ook op een kozijn met een ventilatierooster?

Een ventilatierooster is in de meeste gevallen geen probleem. Wij raden u aan om de totale lengte van het zichtbare glas te meten en dit te verminderen met 2,5cm. Is de totale hoogte 100cm? Dan dient u 97,5cm op te geven in het bestelproces. Het Perfect-Fit profiel zal mooi aansluiten op de onderzijde van het ventilatierooster.

Mocht de strip aan de onderzijde van het ventilatierooster gelijk zijn aan/hoger dan 2,5cm? Dan kunt u het zichtbare glas meten en hoeft u hier niets af te halen. Het profiel van het Perfect Fit systeem zal overlappen op deze strip en zo mooi aansluiten aan de onderzijde van het ventilatierooster.

Twijfelt u over uw situatie en/of wenst u graag advies? U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice of een mail met foto toesturen naar info@rolgordijnwinkel.nl.

Ventilatierooster perfect fit

» Lees meer

Welke producten kunnen met het Perfect-Fit systeem uitgevoerd worden?

Een rolgordijnaluminium jaloezie en een duette kunnen met het Perfect-Fit systeem uitgevoerd worden.

» Lees meer

Hoeveel handgrepen heeft een Perfect-Fit rolgordijn?

Er zullen standaard twee handgrepen op de onderlat worden gezet voor een optimaal gebruiksgemak. Dit is onafhankelijk van de breedte.

» Lees meer

Aluminium Jaloezieën

Hoe kan ik zien wat de koordkleur wordt?

De kleur wordt altijd bijpassend bij de lamel gekozen, maar exact hetzelfde kan dit nooit zijn.

Er zal een echter minimaal verschil zijn.

» Lees meer

Wat is de kleur van de bovenbak en onderlat?

De bovenbak en de onderlat zijn in de meeste gevallen dezelfde kleur als de lamel. Indien dit niet zo is, zal er een bijpassende bovenbak en onderlat worden gebruikt.

» Lees meer

Hoe bereken ik de pakkethoogte (hoogte in opgetrokken toestand incl. bovenprofiel en onderlat)?
  • 16mm:  4% van de totale hoogte + 5cm
  • 25mm:  3% van de totale hoogte + 5cm
  • 35mm:  2,8% van de totale hoogte + 6cm
  • 50mm:  ladderkoord 2,5% van de totale hoogte + 7cm, en ladderband 4% van de totale hoogte + 7cm

 

» Lees meer

Kan ik de jaloezieën ook uitrusten met ladderband?

Een houten jaloezie op maat met lamelbreedte 50mm kan uitgerust worden met ladderband.

 

» Lees meer

Ik wil een kleinere maat bestellen dan de website aangeeft. Kan dit?

Een aluminium jaloezie kan al vanaf 28cm breed worden gemaakt, maar dan kan de bediening niet aan één zijde worden gemaakt. Dit betekent dat het trekkoord en tuimelkoord niet aan dezelfde zijde gemonteerd zal worden. U kunt hiervoor contact met onze klantenservice opnemen.

» Lees meer

Ik wil brede jaloezieën bestellen. Tot welke breedte is dat mogelijk?

Het is niet mogelijk om een jaloezie te bestellen breder dan op de website is aangegeven. Dit om teleurstellingen op doorhangen etc. te voorkomen.

» Lees meer

Wat is zijgeleiding?

Aluminium jaloezieën kunnen worden uitgerust met zijgeleiding, zodat de jaloezie op het kozijn kan worden gespannen. Zijgeleiding is met name geschikt voor deuren of kiepkantelramen. De geleiding wordt gespannen met staaldraad en vastgezet met beugels.
Zijgeleiding jaloezieen

» Lees meer

Waarom is het beter om voor vochtige ruimten jaloezieën met badkamerkwaliteit te bestellen?

Badkamerkwaliteit betekent dat alle delen roestbestendig zijn. Deze optie is voor alle lamelkleuren van de 25mm jaloezieën mogelijk. Enkel zijn de bovenbak en onderlat in badkameruitvoering uitsluitend leverbaar in de kleuren wit, crème en zilver.

» Lees meer

Lamellen

In welke materialen zijn de verticale lamellen leverbaar?

U kunt verticale lamellen bestellen in verschillende materialen zoals:

  • PVC lamellen (ook wel kunststof genoemd);
  • Stoffen lamellen (ook wel textiel genoemd);
  • Aluminium lamellen (kleurstalen en prijs op te vragen per mail);
  • Acoustikdrape lamellen (interessant voor bedrijven, vraag naar meer informatie bij de klantenservice).

» Lees meer

Wat zijn verticale jaloezieën?

Verticale lamellen worden ook wel verticale jaloezieen genoemd. Dit is dezelfde raamdecoratie. Meer informatie? Bekijk dan alle verticale lamellen!

» Lees meer

Welke lamelbreedten zijn er?

De lamellen zijn er in lamelbreedten; 89mm en 127mm. Afhankelijk van de kleur kunt u kiezen welke lamelbreedte u wenst.

» Lees meer

Wat wordt er bedoelt met pakket?

Wanneer de lamellen worden geopend ontstaat een zogenaamd pakket dat, afhankelijk van de lamelsoort en de breedte van de raamdecoratie, een bepaalde dikte krijgt. Wanneer u wenst te weten hoe breed dit is, kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen dit voor u berekenen.

» Lees meer

Wat wordt er bedoelt met middensluiting?

Bij een middensluiting zal de helft van het pakket lamellen naar links en de andere helft naar rechts worden geopend.

» Lees meer

Kan ik ook losse lamellen bestellen?

Jazeker, u kunt bij Rolgordijnwinkel.nl ook losse lamellen bestellen! Vraagt u op de website geheel gratis en vrijblijvend kleurstalen aan. U kunt met het kleurnummer, hoogte van de lamel en het aantal een prijs aanvragen per email. Deze aanvraag kunt u sturen naar info@rolgordijnwinkel.nl.

» Lees meer

Is het mogelijk om een schuin raam te voorzien van verticale lamellen?

Het is in de meeste gevallen zeker mogelijk om lamellen op maat voor een schuin raam te bestellen.

Trapezium lamellen

Wij raden u aan om een tekening en/of foto met de benodigde maten naar ons mailen, zodat wij kunnen berekenen of het mogelijk is om trapezium lamellen te plaatsen. Graag ontvangen wij dan de basisbreedte en de 2 hoogtes en eventueel het gewenste kleurnummer. U kunt dit versturen naar info@rolgordijnwinkel.nl.

 

» Lees meer

Hoeveel reductie moet ik aanhouden bij een hoekplaatsing?

Als u de lamellen in de hoek mooi op elkaar wilt laten aansluiten, kunt u de volgende reductie toepassen:

PVC lamellen:

reductie hoekplaatsing lamellen

Komt u er zelf niet uit of wenst u graag advies te ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

» Lees meer