Vijf handige verhuistips

Op onze inspiratieblog vind je vooral veel inspiratie voor het interieur en het (deels) aanpassen ervan. Maar wat als je gaat verhuizen? Wij willen je ook daar graag bij helpen. Daarom vind je hier een aantal handige verhuistips die het proces een stuk makkelijker maken.

Handige verhuistips:

1. Pak je spullen voorzichtig in

Spullen als kleding kunnen niet snel kapot gaan. Servies is daarentegen een stuk breekbaarder. Omdat niet iedereen bubbeltjesplastic in huis heeft, hebben wij een andere oplossing. Door je borden, glazen e.d. in handdoeken te wikkelen en het verpakt in een verhuisdoos te vervoeren, is de kans op gebroken serviesgoed bij aankomst zo klein mogelijk. Om glazen nog extra te verpakken, kan je oude kranten in de glazen doen, voordat je ze in handdoeken inwikkelt.

Verhuizen

Voorzichtig inpakken van je spullen. Bron: Moving Boxes Now

2. Wat neem je mee en wat niet?

Verhuizen betekent een nieuwe start maken op een andere plek. Moeten alle spullen dan mee? Maak voor het verhuizen een selectie en kijk wat je mee wil nemen naar je volgende huis en wat niet. Persoonlijke bezittingen als foto’s en schilderijen zijn makkelijk om mee te nemen en kunnen op een nieuwe manier in het nieuwe interieur verwerkt worden. Items als raamdecoratie of meubels zijn lastiger om mee te nemen naar een nieuwe plek. De afmetingen in het nieuwe huis zijn anders, waardoor dit soort spullen te groot of juist te klein uitvallen. Let daar dus goed op, voorafgaand en tijdens het verhuizen.

De meubels en accessoires die je niet meeneemt naar je nieuwe huis, kan je weer verkopen op o.a. Marktplaats! Zo krijgt je meubel een nieuw leven. Niet alleen leuk voor de portemonnee, maar ook voor het milieu.

3. Labels op je verhuisdozen

Velen schrijven ‘Woonkamer’ of ‘Badkamer’ op de verhuisdozen. Het is natuurlijk erg handig om te weten wat er in de dozen zit en waar de verhuisdozen tijdens het uitladen naartoe moeten. Om het nog gemakkelijker voor jezelf te maken, kan je gebruik maken van kleurlabels. ‘Servies’ hoort bij de keuken en ‘Knuffels’ weer bij de kinderkamer(s). Door een kleurlabel toe te voegen, is het niet alleen voor jou maar ook voor anderen een stuk makkelijker!

Plak twee of drie labels op elke doos. Allereerst de ruimte, zoals de keuken, en vervolgens de inhoud. Hand- en theedoeken kunnen makkelijk vervoerd en neergezet worden. Servies daarentegen moet met beleid vervoerd worden. Een tweede/derde label zorgt ervoor dat je hulp geen fouten maakt én het uitpakken ook een stuk efficiënter wordt!

Verhuizen

Labels op je verhuisdozen voor overzicht. Bron: Pretty Purple Door

4. Verhuizen betekent plannen

Denk niet te makkelijk over verhuizen. Begin ruim van tevoren en pak elke dag één of enkele dozen in. Zo voorkom je de onnodige stress vlak voor de daadwerkelijke verhuizing. En ga je de verhuizing zelf verzorgen of laat je het door professionals doen? Verhuizen betekent plannen en keuzes maken. Onthoud goed: Een goed begin is het halve werk! Niemand wil in paniek komen te zitten.

5. Dingen die je vooraf moet regelen

Een groot deel van de verhuizing kan terplekke geregeld worden. Meubels en raamdecoratie moeten echter eerder geregeld worden. Een bank heeft een gemiddelde levertijd van twee maanden en raamdecoratie op maat duurt ook gemiddeld anderhalve week. Zorg dat je dit soort dingen op tijd regelt. Niets is vervelender als thuiskomen in een huis zonder bank of gluurders van buitenaf omdat de ramen nog niet bedekt zijn!

Heb jij raamdecoratie op maat die er nog keurig uitziet en die je graag mee wil nemen naar je nieuwe huis? Pas dan goed op de maten. Is je rolgordijn te breed voor in je nieuwe huis? Dan kan je deze in laten korten! Stuur een mailtje naar info@rolgordijnwinkel.nl of neem telefonisch contact met ons op voor de mogelijkheden.

Verhuizen

Regel bepaalde zaken vooraf. Bron: De Huishoudcoach